Paleo

Paleo

Opis Diety

Dieta Paleo nie jest zwykła dietą. To podejście do żywienia oparte na jakości jedzenia. Odnosi się do diety naszych przodków – zbieraczy i łowców, których dieta składała się głownie z mięsa, warzyw, owoców, orzechów i nasion. Nasi przodkowie z ery Paleolitu nie znali bowiem tego, co dziś uważamy za choroby cywilizacyjne. Dopiero industrializacja i zmiana nawyków żywieniowych, doprowadziła do masowego występowania chorób cywilizacyjnych takich jak: choroby serca, alergie, nietolerancje pokarmowe, zaburzenia hormonalne, trądzik, problemy trawienne, przewlekłe stany bólowe i wiele innych.

  • Produkty

    • Białko (xx%)– mięso, ryby i owoce morza, jaja
    • Tłuszcze (xx%) – oleje roślinne, orzechy, pestki i nasiona, masło
    • Węglowodany (xx%) – warzywa, owoce

  • Korzyści

    • Spadek wagi - Dieta Paleo to, w zależności od indywidualnych zasad komponowania posiłków, dieta nisko lub średniowęglowodanowa, średniobiałkowa i wysokotłuszczowa. Pozwala to na utratę tkanki tłuszczowej, przy jednoczesnym braku obciążenia nerek jak w dietach wysokobiałkowych (jak np. w diecie Dukana).
    • Wzrostu poziomu energii - Dieta Paleo, pomimo tego, że nie skutkuje odkładaniem tkanki tłuszczowej, jest dietą wysokoenergetyczną i obfitującą w składniki odżywcze. Odpowiednio wprowadzana, daje chęć do życia i energię.
    • Uczucie sytości - Paleo dlatego bliższe jest stylowi życia niż diecie, że nie ogranicza w żaden sposób ilości spożywanego jedzenia.
    • Stabilizacja poziomu cukru we krwi - Niski ładunek glikemiczny spożywanych produktów i duża ilość tłuszczu w diecie zapobiega skokom poziomu cukru we krwi i gwarantuje jego stabilizację przy dłuższym czasie stosowania się do zaleceń żywieniowych Paleo.
    • Poprawa trawienia i redukcja problemów trawiennych - Spożycie produktów wysoko przetworzonych i obfitujących w rafinowany cukier sprzyja zaburzeniom flory bakteryjnej jelit i procesów trawienia. Przejście na dietę składającą się z produktów naturalnych, ubogich w cukier, sprzyja stabilizacji układu pokarmowego.
    • Ograniczenie alergii pokarmowych - Dieta paleo zakłada wykluczenie części alergenów pokarmowych, takich jak gluten czy produkty mleczne.
    • Braku napadów głodu - Stabilizacja poziomu cukru we krwi gwarantuje brak napadów wilczego apetytu.
    • Poprawa procesów myślenia - Mózg potrzebuje tłuszczu, których źródła (takie jak orzechy, oliwki, mięso zwierząt) stanowią podstawę diety Paleo. Diety niskokaloryczne nie zapewniają odpowiedniej dla komórek mózgowych ilości tłuszczu.

  • Przykładowe Menu

    • ŚNIADANIE: placuszki z cukinii z sosem czosnkowo-koperkowym, czerwona papryka,
    • II ŚNIADANIE: krem z kalafiora aromatyzowany oliwą truflową,
    • OBIAD: makaron ryżowy stir-fry z warzywami i kurczakiem,
    • PODWIECZOREK: antynowotworowy koktajl z zielonego jęczmienia, orzechami włoskimi i ananasem,
    • KOLACJA: grillowane warzywa z serem feta, sosem z suszonych pomidorów i makaronem pełnoziarnistym.

Zamów